| |     latinica | english  
Насловна
Посетите Србију
СИЕПА

 

   
 
Контакт

 

Радно време
Понедељак - петак: 9:00 – 17:00 часова
Конзуларно одељење (рад са странкама): 09:00 - 17:00 часова

Празници

Адреса
Rm, 801, No.1, Lane 60, Lyon Garden,
Ronghua East Road, Gu Bei New Area,
ШАНГАЈ 201103
Н.Р. КИНА

Телефон: + 8621 / 6208-1388, 6208-1899 Локација/Мапа
Факс:        + 8621 / 6208-7412 Конзуларна надлежност
Е-mail: consulate@srbshanghai.org Почасни конзули
              serbia@sh163.net  
Веб сајт: http://www.shanghai.mfa.gov.rs  

 


 
Укидање виза лицима која поседују Шенген визу, визу Велике Британије и осталих држава чланица Европске уније или визу САД

 

Одлуком Владе Републике Србије, од 8. новембра 2014. године сви носиоци страних путних исправа, који поседују важећу Шенген визу, визу Велике Британије и осталих држава чланица Европске уније или визу Сједињених Америчких Држава, као и носиоци страних путних исправа који имају регулисан боравак у државама Шенген зоне, државама чланицама Европске уније или Сједињеним Америчким Државама могу путовати и боравити у Републици Србији без визе најдуже до 90 дана у периоду од шест месеци. Наведена одлука се не односи на лица која поседују путне листове или путне исправе које се издају у складу са међународним конвенцијама.


Информације о поплавама

Влада Републике Србије прогласила је 15. маја 2014. године ванредну ситуацију на територији Републике Србије због опасности од поплава проузрокованих вишедневним падавинама.

Министарство спољних послова Републике Србије формирало је Кризни штаб, који ће координирати активности везане за прикупљање хуманитарне помоћи и донација из иностранства.

Контакти Кризног штаба Министарства спољних послова:
тел: +381-66-8066-020
е-mail: kriznistab@mfa.rs


Све дипломатске мисије и међународне организације акредитоване у Републици Србији, као и сва дипломатско-конзуларна представништва Републике Србије у иностранству, обавештени су о најнеопходнијој опреми и средствима која су надлежним органима Републике Србије потребна ради збрињавања угроженог становништва и санирања последица поплава. Такође, достављени су им и бројеви жиро-рачуна које је отворила Влада Републике Србије.

Oпширније...
 
 
Процес приступања Републике Србије Европској унији

Република Србија потписала је 29. априла 2008. године Споразум о стабилизацији и придруживању (ССП) са Европском унијом, који је ступио на снагу 1. септембра 2013. године. Овим Споразумом Република Србија и Европска унија по први пут су ушле у фазу односа уређених свеобухватним уговором, којим се потврђује перспектива чланства Србије у Европској унији. Република Србија поднела је захтев за пријем у чланство Европске уније 22. децембра 2009. године. Европски савет донео је 1. марта 2012. године одлуку да Србији додели статус кандидата за чланство у Европској унији док је 28. јуна 2013. године донео одлуку да се отворе приступни преговори са Републиком Србијом.

 

Ток приступних преговора


Општа позиција Европске уније (ЕУ) о приступним преговорима Р. Србије усвојена је 17. децембра 2013. године на Савету за опште послове ЕУ (GAC), а одобрена на заседању Европског савета 19-20. децембра 2013. и састоји се од два документа: уводног излагања ЕУ на првој Међувладиној конференцији Р. Србије и ЕУ и Преговарачког оквира за приступање Р. Србије ЕУ. Преговарачки оквир садржи принципе, суштину и процедуре целокупног преговарачког процеса. Тежиште је на условима под којима ће држава кандидат усвајати и извршавати acquis communautaire (правну тековину ЕУ), подељену у 35 тематских поглавља. ЕУ очекује да Р. Србија обезбеди пуно спровођење кључних реформи и законодавства, посебно у области реформе правосуђа, борбе против корупције и организованог криминала, реформе јавне управе, независности институција, реформе медија, антидискриминације и заштите мањина. Посебан значај придаје се усклађености динамике преговарачког процеса, односно уједначеном напретку у свим поглављима. Ово се посебно односи на поглавља 23 (правосуђе и основна права) и 24 (правда, слобода и безбедност) чији напредак мора да прати динамику осталих поглавља. Процедура наведена у претходном ставу односиће се и на питања у оквиру поглавља 35.
Преговори Републике Србије о чланству у ЕУ званично отпочели су 21. јануара 2014. године у Бриселу, Првом међувладином конференцијом о приступању Србије ЕУ, на којој су размењени ставови између представника ЕУ и Србије, представљен је Преговарачки оквир ЕУ, Преговарачки тим Републике Србије и календар састанака Међувладине конференције по преговарачким поглављима. Међувладина конференција може се састајати у политичком формату, или на техничком или експертском нивоу.
Први корак пре отварања сваког од 35 поглавља јесте тзв. screening односно претрес и аналитички преглед законодавства које је важеће у Р. Србији у одређеној области и оног у ЕУ. Фаза аналитичког прегледа законодавства почиње тзв. експланаторним скринингом у оквиру ког Европска комисија представља држави кандидату правне тековине ЕУ подељене у преговарачка поглавља, док се кроз тзв. билатерални скрининг процењује ниво усклађености правног система државе кандидата са правним системом ЕУ. Потом се утврђују разлике између два законодавства и мере за превазилажење ових разлика, на основу чега се израђује акциони план за примену ових мера и дефинише временски оквир.
Након завршетка билатералног скрининга, Европска комисија представља државама чланицама Извештај о скринингу, који садржи препоруке о отварању преговора за одређено поглавље и, евентуално, мерила за отварање преговора о појединим поглављима (opening benchmarks).
Процес скрининга за Р. Србију почео је у септембру 2013. године и завршио се крајем марта 2015. године. Европска комисија планира да достави све извештаје о скринингу радној групи COELA на разматрање до краја 2015. године. Представници ЕК истичу да су задовољни досадашњим током скрининга, којег оцењују одличним, јер је показао висок ниво спремности и посвећености српске администрације целом процесу, као и реформама.
Р. Србија жели да читав преговарачки процес добије што већу динамику, укључујући и динамику отварања (и затварања) што већег броја преговарачких поглавља у току ове и наредне године, али динамика самог процеса зависи не само од Р. Србије, већ првенствено од ЕУ и њених држава чланица.
Представници Министарства спољних послова активно учествују у владиним телима у процесу приступања Европској унији. Први потпредседник Владе и министар спољних послова члан је Координационог тела, које је задужено да разматра најважнија питања и усмерава послове из делокруга органа државне управе у процесу приступања ЕУ. О текућим питањима у процесу приступања стара се Савет координационог тела, чији је члан, испред Министарства спољних послова, државни секретар, у својству председника Преговарачке групе 31. Министарство спољних послова је носилац активности за Преговарачку групу 31 – спољна, безбедносна и одбрамбена политика. Министарство спољних послова такође учествује у раду следећих преговарачких група за преговоре о приступању Р. Србије Европској унији, као члан: Преговарачкој групи 23 – правосуђе и основна права; Преговарачкој групи 24 – за питања правде, слободе и безбедности; Преговарачкој групи 30 – за економске односе са иностранством; Преговарачке групе 34 – за институције и Преговарачкој групи 35 – за остала питања.
Државни секратар Министарства спољних послова члан је преговарачког тима Р. Србије, који учествује у изради преговарачких позиција и задужен је за вођење преговора у свим поглављима и фазама преговора. Такође, активну улогу у процесу приступања и преговора имају и представници Сталне мисије Р. Србије при ЕУ, који обављају послове секретара и заменика секретара Међувладине конференције.
У циљу праћења примене Споразума о стабилизацији и придруживању Р. Србије и ЕУ, формирана су следећа тела у којима учествују представници МСП – Савет за стабилизацију и придруживање, који је задужен за разматрање најважнијих питања која се тичу спровођења ССП и чији су чланови: министар без портфеља задужен за европске интеграције, шеф преговарачког тима, државни секретар МСП, амбасадор Р. Србије при ЕУ, заменик директора КЕИ и представник Сталне мисије Р. Србије при ЕУ као секретар Савета и Одбора за стабилизацију и придруживање, који је задужен за решавање специфичних питања која се тичу примене ССП-а уз одржавање састанака по потреби, између
рада Савета, чији је члан и државни секретар МСП. Представници МСП учествују и у раду Пододбора ССП за правду, слободу и безбедност и Пододбора ССП за трговину, индустрију, царине и порезе.


Министар Дачић и турски премијер о избегличкој и мигрантској кризи

Први потпредседник Владе Србије и министар спољних послова Ивица Дачић борави данас у посети Турској.

Министар Дачић састао се са премијером Турске Биналијем Јилдиримом.

Премијер Јилдирим пренео је министру Дачићу, приликом данашњег сусрета у Анкари, да Турска неће учинити ништа што би било на штету Србије кад је избегличка и мигрантска криза у питању.

Турски премијер је рекао да, иако у Турској има око три милиона избеглица и миграната, и иако Европска унија није испунила договор, Турска ће наставити да испуњава своје обавезе из тог договора и неће учинити ништа на штету Србије и суседних земаља.


Избори 2016.године

ОБАВЕШТЕЊЕ ЗА УПИС У БИРАЧКИ СПИСАК ПОДАТКА О ТОМЕ ДА ЋЕ БИРАЧ ГЛАСАТИ У ИНОСТРАНСТВУ

Обавештавају се бирачи који имају боравиште у иностранству да преко дипломатско-конзларног представништва Републике Србије могу, најкасније пет дана пре дана закључења јединственог бирачког списка (02. април 2016. године), могу поднети захтев да се у јединствени бирачки списак упише податак да ће на предстојећим изборима  за народне посланике гласати у иностранству.

Захтев за упис у јединствени бирачки списак податка о томе да ће бирач гласати у иностранству обавезно мора да садржи следеће податке: име, презиме и име једног родитеља бирача; јединствени матични број бирача; општину, односно град и адресу пребивалиштва бирача у земљи, као и податке о општини, односно граду и адреси боравишта у иностранству према којој ће бирач гласати на предстојећим изборима.

Дипломатско-конзуларно представништво Републике Србије коме је поднет захтев за упис у јединствени бирачки списак податка о томе да ће бирач гласати у иностранству доставља захтев надлежној општинској, односно градској управи по месту пребивалишта бирача у земљи.

По доношењу решења да ће бирач на предстојећим изборима гласати према месту боравишта у иностранству и упис тог податка у јединствени бирачки списак, бирач се не уписује у извод из јединственог бирачког списка по месту пребивалишта у земљи, односно уписује се у извод из јединственог бирачког списка према месту боравишта у иностранству.

Указује се да се податак о томе да ће бирач гласати у иностранству може уписати у јединствени бирачки списак само за лице које је већ уписано у јединствени бирачки списак. У случају да лице које има бирачко право није уписано у јединствени бирачки списак за одлучивање по захтеву за упис податка о томе да ће бирач гласати у иностранству, нопходно је претходно спровести поступак уписа у јединствени бирачки списак. Захтев за упис у јединствени бирачки списак, истовремено са захтевом за упис податка да ће бирач гласати у иностранству, подноси се дипломатско-конзуларном представништву Републике Србије које оба захтева доставља надлежној општинској, односно градској управи према последњем пребивалишту подносиоца захтева пре одласка у иностранство, односно последњем пребивалишту једног од родитеља.

Такође, обавештавају се бирачи који имају боравиште у иностранству да могу преко дипломатско-конзуларног представништва Републике Србије поднети општинској, односно градској управи по месту њиховог пребивалиштва у земљи захтев за давање обавештења о подацима који су о њима уписани у јединствени бирачки списак.

Увид у јединствени бирачки списак може се извршити и електронским путем на званичној интернет страници Министарства државне управе и локалне самоуправе-www.mduls.gov.rs уношењем податка о јединственом матичном броју грађана.

 


Министарство спољних послова
Дневне вести 
Саопштења 
Фото галерија 


Народна скупштина

Председник Републике Србије

Влада Србије

Министарство спољних послова